Fredag 29 april

Jag är trött. Men det är ju faktiskt fredag idag, och jag börjar inte förrän 12.00 med svenska, eftersom naturkunskapen blev inställd idag. Vilket jag hurrade för såklart. Så när jag kommer till skolan sen, så är det svenska som gäller, håltimme i ca 2 timmar och avslutar skoldagen med spanska. Nu ska min grupp äntligen ha våran "presskonferens". Inte för att jag vill ha den egentligen, men det är skönt att få den gjord någon gång. 

Igår efter skolan, så cyklade jag hem. Duschade ett tag, varmt och skönt. Lagade mat och satte mig sedan med idrottsuppgiften, börjar faktiskt komma någon vart nu. Vilket känns rätt skönt. Runt 18.00 kom Amanda förbi och hämtade upp mig, vi cyklade bort till Hageby och gick där i kanske 90 minuter. Det var rätt stora erbjudanden precis som jag hade trott. Jag fick i alla fall med mig det hem som jag var ute efter. Vilket var rakhyvel, sen var det bra erbjudande på choklad, så jag och Amanda passade på att köpa två 100g marabou chokladkakor för 10 kr. Riktigt bra!

När vi sen kom hem så åt vi jordgubbar och glass hos mig. Vi började sen prata om Hunger games. Jag är otroligt glad att Amanda har läst den första boken, vi såg både fangjorda trailers och tittade på fangjorda bilder. Kollade även igenom alla som har blivit castade i de olika rollerna, och jag hurrade när jag fick se vem som skulle spela Effie. Amanda gick hem framåt 21.45, jag kröp ner i sängen med Hungerspelen och somnade väl någon timme senare. 

Nu ska jag faktiskt inte alls plugga. Istället ska jag läsa och kanske hitta på något annat, innan jag drar mig mot skolan om några timmar.
Min vardag | |
#1 - - Amanda:

gooooo hungergames! :D

Upp