Årsresumé oktober-november

Fjärde och sista delen kommer här :)

oktober 2011


En höstig förmiddag följde jag och Alice med mamma och pappa ut på en tipspromenad i vrinneviskogen. Både mobil och mp3 var med mig.


Jag och Amanda var båda galet nervösa när vi stod i kön till filmstaden för att få biljetter till faneventet. Men vi fick tag i dem, och då kan man säga att hela fredagen var räddad :)


Den 28 oktober var det äntligen dags och jag och Amanda satt på bussen upp till Stockholm tillsammans med hennes lillasyster. Vi kom fram till Hovet och letade reda på våra platser som inte fanns. Så vi fick välja våra egna allra längst ner vid staketet. Men det blev bra! Och så fick jag äntligen se Robert Pattinson och Ashley Greene med egna ögon! Mycket nöjd med dagen anlände jag hem till Norrköping med tåg runt 23.30.

november 2011


Det var ju höstlov! Så jag började höstlovet med att åka till Ullared tillsammans med Ellen. Det var en tidig tisdagsmorgon klockan 05.30 som bussen gick från station till Ullared. Men dagen blev väldigt lyckad :)


Skolan var inget att hänga i julgranen direkt. Det var både svenska, religion, och flera andra ämnen samtidigt som skulle göras klart.


Lillasyster fyllde 13 år och det firades med släkten och inte så god tårta, men god mat åtminstone.


Eftersom det var november så hade jag räknat med en hel del biobesök, och jag hade rätt, hehehehe.


Första advent anlände och det "firade" vi med lussekatter, pepparkakor och julmust. Vi tände första ljuset och så fick vi vårt första adventspaket av mamma, vilket innehöll för mig tumvantarna på bilden.

december 2011


Jag och Ellen tog en spontanresa till Stockholm för att handla de sista klapparna och titta på all juldekoration.


Mamma och pappa åkte till Island och Ellen bodde 2 nätter hos mig. På lördagen åkte vi hem till hennes pappa och bakade pepparkakor, åt god mat och fikade.


Det blev jullov och jag och Ellen gick på bio -The girl with the dragon tattoo. Jag sov över hos henne och vi öppnade paket efter tolvslaget.


Julafton kom och det firades tillsammans med släkten på pappas sida. Juldagen firades julen tillsammans med släkten på mammas sida och på annandag jul åkte vi till mormor och morfar tillsammans med mammas släkt och åt julmat där. En lång och härlig jul hade jag :)

--- --- ---

Jag tycker själv att 2011 har bjudit på en hel del saker.
Jag är väldigt nöjd med året, både bra och dåliga saker har hänt. Jag hoppas att ni gillade denna resumé, jag gillade i alla fall att göra den :) Om ni vill läsa mer vad jag gjort under året, så är det bara att klicka sig in på arkivet, välja månad och så får ni fram hela månaden.
| |
Upp