Do you feel cold and lost in desperation ...

Nu känner jag mig lite smått stolt ändå. Efter matte lektionen sprang jag till bussen och hann med nätt och jämt. Bussen var full som vanligt, men jag lyckades sno till mig en sittplats. När jag kom hem så tog jag fram svenska boken -Doktor Glas- och nu är den äntligen utläst! Konstigt nog gick det fort att läsa 50 sidor nu, tog mig ca 40 minuter, men nu är den utläst och det är skönt.

Idag hade vi bild som vanligt, med nya "vikarie" som kanske blir våran lärare. Han verkar helt okej faktiskt, vi började med gruppuppgift. Kan dock inte säga att vi kom särskilt långt då jag och Ellen sökte efter bilar, haha ja bilar! När vi fick gå 10.27 så var det bara att springa. Jag och Amanda tog bussen hem till mig, vi hann med precis. Hämtade en bok jag skulle byta, in till stan igen. Jag bytte/köpte boken och sen gick vi vidare till Åhléns där jag skulle köpa min andra bok. Nu är jag sjukt glad! Två nya böcker och Doktor Glas är slut! 

Igår eftermiddag kom ju pappas släkt för att fira mig. Jag fick en parfym, en body lotion, bok (som jag var tvungen att byta) och friskis & svettis presentkort. Japp. Jag ska börja träna igen. Jag blev nöjd över presenterna och fastän det inte var den parfymen jag hade önskat mig så har jag lyckats bli småkär i den ändå.

Jaha, vad ska jag ta och göra nu? Hmm.. vet faktiskt inte! Men senare ikväll blir det en varm dusch och efter det krypa ner i sängen med en av de nya böckerna -Beautiful Dead (del 2; Arizona's bok) eller - House of Night; Frestad.


Min vardag | |
#1 - - Angeliqa:

Jag har första delen av BD hemma just nu :) Har dock inte börjat läsa än. Är den bra?

#2 - - Henrik:

Doktor Glas, vilken underbar bok!

#3 - - Henrik:

Sv: Haha, va, nej! Jag älskar boken! Hans inre resonemang och monologer är ju helt underbara!

Upp