Jag orkar inte

Jag är så trött & förbannad på allt skolarbete just nu. Är det inte vid den här perioden, när vi bara har 3 veckor kvar i skolan som det ska börja gå bättre? Bort med prov, uppsatser, inlämningar & redovisningar. Men tydligen inte för oss. Jag försöker just nu att plugga till samhällsprovet som är på onsdag eftermiddag. Men det går inget bra, inte alls faktiskt. Jag börjar ge upp, och om jag ger upp helt och hållet så kommer det inte alls gå särskilt bra på provet eftersom jag inte ens kan någonting. Sen har vi en drös med inlämningar -ungerfär 5 st kvar innan vi slutar. Det är härliga tider nu!

Om jag inte ska vara så negativ så får jag väl säga att det faktiskt bara är 3 veckor kvar i skolan. Och de kommer förhoppningsvis gå fort.
Idag cyklade jag in till skolan som vanligt för att ha en bildlektion och sedan tänkte jag cykla hem igen. Men det visade sig att vi skulle ha engelska utan lärare -då se på film. Så jag, Ellen & Linn hade håltimme från 10.30 - 12.55. När lektionen sedan började så var det bara vi 3 & 2 till i klassen som var där. Så imorgon bitti ska vi se klart filmen, blir spännande att se hur många som kommer. Sen ska vi se på film på spanskan med, bara för att se klart den lilla biten som är kvar. Så det blir en filmdag i skolan imorgon med 2 rätt tråkiga filmer. 

Min eftermiddag just nu kommer väl jag att försöka plugga lite mer. Om jag sitter här timme efter timme med samhällen så kommer inte jag vara på bra humör senare, i alla fall inte om det inte går bra att plugga. So we'll see...
Min vardag | |
Upp