28 oktober 2011

Denna dag var en dag att minnas. Har fortfarande svårt att släppa taget om fredagen. Att bara få vara på Hovet igen tillsammans med 9000 fans, och känna gemenskapen och veta att alla är lika spända som en själv. Wow. Det var så mäktigt. Déjà Vu känsla fick jag så fort vi stod i kön, men det var en skön känsla.

I fredags efter svenskaprovet så stack jag och Amanda in till stan för att möta Amandas lillasyster, Matilda. Sedan fick vi skjuts ner till busstationen. Där tog vi bussen till Stockholm. Jag var både spänd och väldigt trött, så jag försökte vila upp mig, men nja. Jag kan inte sova i buss, bil, tåg eller flygplan. Vi kom i alla fall till Cityterminalen runt 16.00. Då tog det ett tag att hitta till tunnelbanan, men vi hittade dit. Tog dock typ fel, åkte mot Farsta Strand, när vi skulle mot Hagsätra, så vi fick ta och byta vid Gullmarsplan. Vi kom fram till Hovet -kön runt 16.45. De hade ju redan börjat släppa in. så vi behövde inte köa länge. 

Väl inne så letade vi rätt på våra platser. De fanns inte... Det enda de kunde erbjuda oss var platserna allra längst ner med ett staket framför. Vi blev rätt arga då, men vi fick ju sitta vart vi ville, bara vi satt längst ner. Så vi hittade ett par riktigt bra platser, mycket bättre än de vi skulle haft. Och man såg över staketet, så allt blev bra till sist ändå. Jag gick och träffade Amanda för första gången. Jättekul att få träffa dig! Vi pratade lite om allt och inget innan jag gick tillbaks till Amanda och Matilda. 

18.00 började eventet. De började med att visa musikvideon till A Thousand Years. Riktigt bra början. Sedan kom värdarna för kvällen in -Knappen och Hakim. De hälsade oss välkomna och sedan kom Mange-Makers. Vilket drag det blev på publiken! Oleg, Nause och Thomas Stenström kom en efter en in på scenen. Sjöng sina låtar och sedan var klockan ca 19.00. De började visa klipp från Breaking Dawn, mäktigt med alla fans tillsammans. 

Ca 19.45 kom dem. Och åh, wow. Jag var så spänd och pirrig att jag knappt kunde stå still. Men när de kom släpptes allt som en bomb, publiken blev som vild. Robert Pattinson och Ashley Greene skrev autografer och tog kort med fansen i ca 15 minuter, innan de kom upp på scenen för en intervju. Intervjun var underhållande och Cissi Wallin skötte sig underbart, ställde de rätta frågorna och gjorde att intervjun blev lyckad. Efter 15 minuter var de tvungna att ge sig av, de skrev autografer och tog fler kort på vägen ut, men vi var också tvungna att ge oss av för att hinna och hitta till tåget, plus äta. Allt på ca 1 timme. 



Malin mötte vi upp efter eventet för hon skulle ta tåget hem med oss. Stressade var vi. Men vi hann med och hittade rätt. På tåget hem var vi allihopa väldigt trötta. Och när vi kom hem till Norrköping somnade jag snabbt efter 00.30.

En jättelyckad dag och kväll. En kväll jag kommer minnas hela livet ut. Jag är fortfarande äckligt lycklig och glad att jag fick tag på biljetter så att jag fick se dem! Nu har jag sett Kristen Stewart, Taylor Lautner, Ashley Greene och Robert Pattinson. För mig betyder det här jättemycket, och vilken perfekt start på höstlovet! :)
Resor | |
#1 - - Amanda :):

Usch vad jag ser ut på den bilden! x)

Upp