Västkusten 2012

Hej Hopp! Nu var det ett tag sedan. Men jag har haft lite att göra de här dagarna. Förra veckan träffade jag Amanda på tisdagskvällen, då blev det picknick och allsång på skansen. Mysigt! I onsdags förmiddag blev det en riktigt roadtrip för mig och familjen. Vi hade då en 5 timmars lång resa att se fram emot... Mot västkusten! 
 
Västkusten, Hunnebostrand. Det är ett av mina favoritställen i världen skulle jag nog säga. Så härligt är det! Naturen och miljön, vyerna. Helt magiskt är det! Vi har bott hos ett par kompisar i 4 nätter. Vi har gjort någonting varje dag. I torsdags åkte vi ut med båten och fiskade. Det var bara jag och Agnes som fick en makrill var. På kvällen åkte vi först in till Smögen, till smögenbryggan. Och när vi kom hem gick vi "barn" ner till bryggan och fångade krabbor. 

I fredags solade vi mest på dagen, badade och gick in till Hunnebostrand på kvällen. Där tog vi en god glass, och kikade runt bland skulpturer, och hamnen. Igår -lördag, åkte jag, mamma, Mari och Alice in till Kungshamn och tittade i affärer och åt glass. På kvällskvisten tog jag mig ett snabbt dopp, och eftersom det regnade spenderade vi kvällen inomhus.

Idag har vi bara städat och fikat. Sedan var det dags för 5-timmarsresan hem igen. Vi stannade till i Gränna för att äta och köpa polkagrisar. 

Åh vilka dagar! Jag är verkligen helt såld på västkusten. Nu var det 3 år sedan jag var där sist, så det kändes skönt att komma tillbaka. Men måste ändå säga -borta bra, hemma bäst :)
| |
Upp