Dirty Dancing; the musical

Så i lördags (24/3) åkte jag, mamma, Amanda, Emma och våra mammor och två småsystrar upp till Stockholm för en hel dag där. Vi tog tåget 08.27 från Norrköpings centralstation. Tågresan kändes en aning lång, men till sist vid 10.30 anlände vi till storstaden. Vi behövde lite energi för att vi skulle kunna shoppa några timmar, så vi beslöt oss för att ta en god fika på något café som jag faktiskt inte vet vad det heter. Men gott var det :)

Sedan så begav vi oss in till stan, där vi gick till Åhléns. Jag passade på att köpa en ring, efter åhléns var det lite småaffärer som önskades. Efter ett tag splittrades vi, och jag valde att hänga på gänget som skulle till H.M. Jag hittade där en söt hallonfärgad klänning som jag valde att köpa. Mycket nöjd :)
14.00 träffades vi allihop igen, och bestämde oss för en lunch i kungsträdgården med solen som värmde oss. Efter att vi blev lite mätta så gick vi till China Teatern.

15.00 började musikalen. Den höll på i 3 timmar med en paus på 25 minuter. Jag var lite tveksam till att se en av mina favorit musikalsfilmer som just en musikal. Men vet ni att jag blev så glatt förvånad att den var så bra att jag vill se den igen. Skådespelarna/dansarna var helt makalösa! Uppsättningen av musikalen var jättebra, de hade fått med mer än vad som fanns i filmen. Scenerna i musikalen var väldigt lika med filmen, men så ska det vara, så där blev jag bara glad :) 

Linus Wahlgren hade en roll i musikalen, han spelade huvudrollen Johnny Castles kusin. Och var jättebra han med. Huvudrollerna spelades av Emilia Ödling Runsteen och Pascal Jansson. Nästan så att jag tycker att musikalen är snäppet bättre än filmen, men nja. Kan inte riktigt bestämma mig. Ingen kan ju ändå ta Patrick Swayzes roll som Johnny. Låtarna i musikalen var många, och kan inte komma på en scen eller låt som inte var med :) En av de absolut bästa musikaler jag gått på! :)

Efter musikalen så var vi alla på glatt humör, och vi började leta efter någonstans att äta. Det fick bli en grekisk restaurang med vitlöksbröd till förrätt och kyckling gyros med klyftpotatis till varmrätt. När vi var mätta och belåtna så tog vi oss en promenad genom Stockholm city. 21.51 gick tåget till Norrköping hem igen, trötta men mycket glada och nöjda med dagen anlände vi hem vid 23.30. 

Mitt betyg på musikalen: 5/5
Resor | |
Upp