Starcrossed

*Skakar på huvudet*. Och så har jag påbörjat ännu en ny bokserie. Det är egentligen sjukt hur mycket jag läser. När en bok är över, så är nästa redan där och väntar på mig. Inte för att jag klagar direkt... Snarare tvärtom. Jag läste ute boken Eld i veckan, och igår kväll påbörjade jag en ny serie som heter Starcrossed. Fastnade efter första kapitlet. 
 
 
Helena Hamilton är extremt blyg. Så blyg att hon faktiskt mår fysiskt illa av att dra uppmärksamhet till sig. Problemet är att hon är 17 år, lång, blond, extremt bra på löpning och har ett ansikte som en gudinna skulle avundas henne. Som om inte detta skulle räcka för att få folk att glo på henne så händer det där med den nyinflyttade killen, Lucas Delos.Det första Helena känner när hon ser Lucas är ett starkt hat. Hon vill verkligen döda honom. Och hon får ett ganska bra grepp om hans hals när hon anfaller honom i skolkorridoren ... Den pinsamma skolkorridorskatastrofen visar sig vara början på ett nytt liv för Helena, och hon är verkligen inte den hon trott sig vara. Till exempel verkar inga vapen kunna skada henne.
Men det är inte bara hon som bär på en stor hemlighet: När Helenas och Lucas känslor för varandra går från iskallt till stekhett visar det sig att deras liv är bundna till en tragedi som utspelade sig för flera tusen år sedan. Precis som Sköna Helena och Paris vid Troja är de ödesbestämda att starta ett krig för sin kärleks skull. Ett krig som kan förgöra världen.
Trots att Helen och Lucas inser att de aldrig kan vara tillsammans, är de krafter som drar dem till varandra ännu starkare. Kan de trotsa det öde som står skrivet i stjärnorna?
Jag har inte ens kommit upp i 100 sidor än, och ändå tipsar jag om denna bok. Vilket betyder att den är riktigt bra :)

Böcker | |
#1 - - Angeliqa:

Läste den för något år sedan. Synd bara att det är så lång tid mellan dem andra böckerna. Del 2 kom ju liksom ut i våras någongång.

Svar: Jaha okej. Jaa, såg det, hoppas inte trean dröjer sig för länge i alla fall... :/
Therese Johansson

#2 - - Amanda:

Åh den verkar jätte bra, måste läsa den! :D
Just nu läser jag boken Rubinröd - Tidlös kärlek :)

Svar: Ja gör det! Den är super! :DÅh okej, hur bra? :))
Therese Johansson

#3 - - Amanda:

Super bra! Haha, i början är den lite tråkig, men efter några kapitel så kommer man verkligen in i handlingen! :)

Svar: okej, får prova den när jag har tid! :)
Therese Johansson

Upp