En ny resa påbörjas


Igår kväll så gick jag och Louise på bio och såg The Mortal Instruments. Mina förväntningar var inte särskilt höga, och det var tur för filmen var tyvärr en besvikelse. Filmen är baserad på boken med samma namn, boken är rätt så bra, så då ville jag självklart se filmen. Skådespelarna var inte de bästa, definitivt inte han som spelar Magnus Bane. I slutet berättade de en stor sak, som man inte får reda på förrän i tredje boken. Så alltså spoilade de väldigt mycket. Men jag antar att den var sevärd ändå, den hade sina stunder även om det inte var den bästa filmen jag sett.

Utöver biobesök, så har denna vecka bestått av väldigt mycket fixande eftersom på fredag flyttar jag till Gotland! Packningen ska jag påbörja i veckan, jag ska försöka hinna träffa kompisar och släktingar när jag får tid, men det är mer än vad man tror som ska med till Gotland. Det ska bli väldigt intressant, spännande och läskigt att börja studera på Universitetet, men jag har ju Louise som ska studera samma som mig. Jag vet inte ens om detta passar mig, men det ska jag ta reda på nu! :)
 
Min vardag, Videos | |
#1 - - Sofie:

Va synd att den inte var så bra, har länge funderat på att se den men har inte så höga förväntningar på den, men det är kanske bra.

Va spännande att du också ska börja på universitet :) vad ska du läsa på Gotland?
Hoppas det går bra och lycka till! :)

Svar: Ja, den var inte dålig, men samtidigt blev jag besviken, men det är mest för att jag läst boken. Har du med gjort det?
Ja, det kommer bli väldigt spännande, jag ska prova på arkeologi, jag sökte faktiskt till Linnéuniversitetet (där du ska gå va?), men i Kalmar, där sökte jag journalist men kom inte in tyvärr, för det var något jag verkligen ville. Men arkeologi kan bli spännande tror jag, åtminstone annorlunda :).

Vad var det du skulle läsa nu igen? :). Lycka till du med!
Therese Johansson

Upp