Boknörd

Såå... I förrgår kväll så var det dags att ta tag i slutet på Harry Potter, jag som läst den sista boken extra långsamt, just för att jag inte vill att det ska ta slut. Men i måndags kväll kände jag att det var dags, ögonen fylldes av tårar på slutet och jag kände mig praktiskt taget rätt tom när boken väl var utläst. Jag hoppas nu på att få alla böckerna på engelska i julklapp, eftersom de är så galet, galet bra. De som jag läst nu hela hösten har jag lånat från biblioteket på svenska. Och jag känner att böckerna är ett måste att ha hemma, så att jag kan läsa om dem i princip när jag vill :).

Och eftersom jag kände mig så tom efter Harry Potter, och ville fortsätta läsa något riktigt bra, så tog jag tag i boken The Fault in our Stars. Redan ca 27 sidor in i boken, så började jag falla lite för käre Augustus, boken är jobbig men samtidigt rolig, och så, så bra! Jag har redan kommit halvvägs, vilket är en aning tråkigt,eftersom jag kommer läsa ut den innan helgen skulle jag tro. 
 

Jag har faktiskt ungefär 8 andra böcker att läsa efter den här, och några av dem är böcker som jag har hört ska vara en aning väldigt bra ;), så jag står inte boklös direkt. Tack och lov för det!!
 
Som ni ser så fick det idag bli ett bokinlägg. Jag avslutar detta inlägg med ett citat från JK Rowling:
 
"If you don't like to read, you haven't found the right book"
Böcker, Min vardag | |
Upp