Oscarsgalan 2013

Tack vare att vi har studiedag idag, så kunde jag sitta uppe inatt och se på årets Oscarsgala. Förra året såg jag också galan, men tyckte då att den var långtråkig, så jag har för mig att jag inte såg klart hela. Men jag tycker att årets gala var mycket bättre, Seth MacFarlane var galans värd, och jag tycker att han lyckades. Här är några av galans vinnare 2013:
 
 
 

Best Picture
Argo

Best Actor
Daniel Day-Lewis - Lincoln

Best Actress
Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook

Best Supporting Actor
Christoph Waltz - Django Unchained

Best Supporting Actress
Anne Hathaway - Les Miserables

Directing
Ang Lee - Life of Pi

Documentary Feature
Malik Bendjelloul and Simon Chinn - Searching for Sugar Man

Makeup and Hairstyling
Lisa Westcott and Julie Dartnell - Les Misérables

Music – Original Song
“Skyfall” from Skyfall

Visual Effects
Life of Pi - Bill Westenhofer, Guillaume Rocheron, Erik-Jan De Boer and Donald R. Elliott

Jag tycker att det är jättekul att "Searching for Sugar Man", vann en Oscar eftersom Malik som gjort filmen är från Sverige. Vi kammade hem hela 3 priser igår, två priser angående ljud/musik och dokumentären. Inte illa! :). Sedan var det även roligt att Jennifer Lawrence och Les Misérables tog hem priser. Så ja, galan var helt okej i år. 

| |
#1 - - Madelene:

Som jag sa förut, alltså jag får verkligen gåshud när jag ser sångnumret de framförde från Les Misérables! Det är helt sjukt hur duktiga de är! Vill verkligen se filmen igen...

Jag håller med, riktigt roligt och rätt att Les Misérables och Jennifer Lawrence kammade hem priser! Det var de värda! För att inte tala om svenskarna... Inte illa!! ;) :D <333

Svar: Ja men de är så duktiga! helt otroligt... :o :D! hahaha jaa stackars Jennifer dock XD <333
Therese Johansson

Upp