Game of Thrones

Detta storslagna nya HBO-drama som har baserats på den bästsäljande bokserien, "Sagan om is och eld" av George R.R. Martin, utspelas i en fantasivärld där de mäktiga familjerna i De sju konungarikena utkämpar en hänsynslös kamp om järntronen. I denna saga med dubbelspel och förräderi, adel och ära, erövring och triumf gäller det att segra - eller stupa.
 
I början av sommaren blev jag tipsad om Game of Thrones av både kusiner och vänner. Självklart, som den filmälskare jag är, började jag titta. Jag tyckte inte jättemycket om serien i början, just för att den är väldigt brutal, de sparar inte på varken hemska dödsfall eller blod. Men när man väl kommit in i serien tillräckligt långt för att börja heja på en speciell familj, så är serien väldigt bra. Det är många gånger jag tittar bort just för att den är så brutal, men ack så bra! Finns just nu tre säsonger ute, och jag såg klart tredje i onsdags. Nu början väntan på fjärde säsongen som troligen kommer våren 2014.
 
En sak som hände under säsong tre, jag kan inte berätta vad det är, om det är några av er som ser/ska se serien, men det som hände var inte okej. Långt från okej. Enligt en kompis är det bland det största som hänt inom tv-serier/filmer. Reaktionsvideorna på youtube är precis vad man själv kände när man såg det. INTE OKEJ. Men jaaa, börja se serien om ni får tid, ge den några avsnitt innan ni ger upp :)
Min vardag, Videos | |
Upp