Campingtripp

Jag berättade i söndags att jag höll på att packa inför campingturen som jag skulle med på, med kursen Natur & Friluftsliv. Och nu är den avklarad, och aj. Hela min kropp gör ont... Axlarna gör nog mest ont på grund att vi har paddlat 2 mil de här dagarna. Men resten av kroppen gör ont på grund av hur vi sovit. Vi sov i ett militärtält, på ett 1 cm tjockt liggunderlag, marken var ojämn med berg rötter och jord. Många timmar sömn blev det inte, så vem om inte jag, kommer somna tidigt ikväll? ;)

Även om det låter som att jag klagar hur mycket som helst på vår campingtripp, så var den inte jättehemsk. Igår eftermiddag/kväll hade vi underbart väder, vi fiskade, grillade och hade det allmänt trevligt. Campingplatsen låg helt perfekt, det var riktigt vackert på kvällen, med solnedgången och spegelblankt vatten :). Dock var det inte lika vackert idag, kl 8,45 började åskan höras och regnet öste ner. Så hel klädd i regnkläder gav vi oss ut på den sista paddlingsturen för denna gång, jobbigt och klagigt var det i min och Ellen's kanot, men vi kom fram till sist.

Helt slut har jag nu på eftermiddagen packat upp, duschat, ätit och bara slappat framför Lost. Nu ska jag fixa i ordning kesella vanilj och lite frukt som kvällsmat, och bädda ner mig i sängen för ännu mer filmtittande, sen ska jag sooooova för imorgon har jag sovmorgon!
Min vardag, Resor | |
Upp