The Hunger Games: Catching Fire

 
Katniss trodde att en vinst i Hungerspelen var lika med framgång, lycka och berömmelse, men istället skulle det bara leda till fruktan. Huvudstaden är inte nöjd med henne. Hennes prestationer på arenan har gjutit mod i rebellstyrkorna - och i takt med att upproret växer sig starkare, ökar också riskerna för Katniss och de hon älskar - inklusive Gale och Peeta som slåss om hennes gunst. Varje val hon gör får ödesdigra konsekvenser. Och det är då huvudstaden blottar sin slutgiltiga fälla.
Orginaltitel: The Hunger Games: Catching Fire
Genre: Action, drama, 
Åldersgräns: 11
Regissör: Frances Lawrence
Produktionsår: 2013
Filmlängd: 2 timmar, 26 minuter
Skådespelare: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Woody Harrelson, Donald Sutherland, m.fl.
 
Min åsikt:
Äntligen är väntan över. Men 1½ år har gått galet fort om ni frågar mig. Jag kommer fortfarande ihåg hur det var när jag gick och såg första filmen. Och som ni vet så var jag inte så nöjd med den. MEN. Den här filmen överträffade alla mina förväntningar, tacka gud att de bytte regissör till den här filmen. Den innehöll allt som boken innehöll, jag är så nöjd. Den var mer läskig, mer dramatisk, mer av allt helt enkelt. Och så måste jag även säga att jag tycker att Jennifer Lawrence gör sitt bästa framträdande hittills. Helt otrolig var filmen. Gå och se den!
 
Mitt betyg: 5/5
Film | |
Upp