Veckan som varit

Den här veckan har bjudit på småblandade saker. Vi har äntligen kommit igång ordentligt hos Jobbcoachen, måste faktiskt säga att jag tycker att det är rätt intressant. Vilket antagligen är bra, då jag ska vara här ett par dagar i veckan nu ett tag. 

I onsdags så träffade jag Amanda på eftermiddagen för att fira henne då hon fyllde förra söndagen. Vi åt god mat som bestod av grillad kycklingfilé, potatis i ugn + tzatziki. Senare på kvällen cyklade vi in i mörkret till filmstaden för att se förhandsvisningen av komedin About Time.
Fredagen började riktigt hemskt, det var dags för tandläkaren igen, och som ni redan vet så är jag inget stort fan av tandläkarbesök, men jag har åtminstone haft en bra tandläkare. I fredags morse när jag kom dit fick jag veta att hon hade fått sitt barn hon väntade, så jag fick en ny tandläkare. Någon så dålig tandläkare har jag aldrig haft förut, han var otrevlig, han frågade tandsköteskan saker hela tiden och sa inte ens hejdå, utan bara lämnade rummet utan en blick åt mitt håll. Och håll i er -jag ska dit igen på onsdag för mitt sista besök, sen är behandlingen av framtanden förhoppningsvis klar, och då jäklar ska jag inte ta någon skit från honom. 

I helgen nu har jag hunnit testa på att spela squash för första gången, och det var mycket roligare, men även svårare än jag trott. Så fler såna besök blir det nog. Igår kväll firade vi min kusin Simon som fyllde 17.
Idag har jag och Alice mest slappat framför Harry Potter vilket har varit riktigt mysigt :). Och nu ikväll är det ju äntligen säsongspremiär av Solsidan! Wihooo!
 

Några bilder från veckan som varit:
 
 
Min vardag | |
#1 - - Angeliqa:

Vad är jobbcoachen för något? :) Fint att se att det inte verkar som du ångrar ditt beslut om att inte vara på Gotland. Lycka till hos tandis!

Svar: jobbcoachen går man hos när man inte har nåt jobb typ. man får lära sig skriva ett bra cv och personligt brev, och även träna på intervjuer. vi har intressanta seminarier varje dag, så det är rätt kul! :). Nej precis det känner jag med, visst var det spännande och kul, men jag skulle aldrig kunna vara kvar och studera där, men det var kul att prova ändå :)
Therese Johansson

Upp