Summertime

Sommar, nu kan man definitivt säga att sommaren äntligen är här. Den här veckan har det varit så otroligt varmt, härligt, men varmt. I måndags så hade jag ett kort jobbpass på dagen, och på eftermiddagen/kvällen tog jag mitt första dopp för i år, i Sörsjön tillsammans med Louise. Vi packade med oss bullar, vattenmelon och kall saft som matsäck. En aningen kallt i vattnet, men ack så härligt ändå. Jobb på tisdagen, men sedan ledig onsdag, torsdag och fredag (idag). 
 
I onsdags så blev det mer bad, då jag och Alice åkte med pappa till Gransjönäsbadet, varmare än i Sörsjön och lika härligt som i måndags, på kvällen tog jag och Robin en promenad i det varma, soliga vädret. Igår så träffade jag Emelie, vi började med en Frozen Yoghurt och när vi hade gått hem till mig så kände vi båda att vi kunde vara inomhus ett tag. Vi såg filmen -The Shining, och när Emelie gått hem så bakade jag. Det blev en härlig sommarpaj bestående av jordgubbar, hallon & blåbär med kokostäcke som pricken över i:et. 

Eftersom jag fortfarande är ledig idag, så har jag inte planerat något mer än att fortsätta läsa mina böcker, sola lite och bara ta det lugnt. I helgen väntar en lång jobbhelg och födelsedagsfirande på lördagen :).
Min vardag | |
Upp