Sverige eller utomlands?

Sommarvärmen fortsätter leverera. Vissa dagar känns det nästan som att vi är utomlands, härliga sommar. Förra veckan så var jag ledig på onsdagen, så på tisdagskvällen åkte jag och familjen ut till landet och spenderade natten därute. Det blev inget bad, men två riktigt härliga familjedagar. Vi spelade kubb och solade en hel del. På onsdagen så åkte vi åkte ner till Arkösund, gick bryggvandringen, åt glass och sedan så fortsatte vi ut till Sköldvik och fikade åter igen. Dum som jag var så tyckte jag att det blåste lite kallt på morgonen, så på med svarta mjukisbyxor och svart tröja. Snacka om att det var någon som ångrade sig några timmar senare. Helt röd om axlarna återvände jag och pappa hem på onsdagskvällen på grund av jobb på torsdagen. Efter jobb på torsdagen åkte jag och pappa till Söderköping och tog oss en stor riktigt mumsig italiensk glass vid kanalen. Helt underbart.
 
I lördags så började jag dagen med att göra en blåbärscheesecake. Den blev förvånansvärt bra, dock efter att ha kollat fel i receptet och gjort om en sats hela 3 gånger. Ja, rätt dum som jag var så dubbelkollade jag inte receptet en andra gång, utan ja tredje gången gillt fick det bli. Men men, den blev riktigt god i alla fall. På kvällen så gick jag och Louise på utomhusbio. De visade Catching Fire och jag tror ärligt talat att det inte kunde blivit en bättre premiärkväll.
 
Igår när jag kom hem från jobbet så hittade jag ett stort paket på borden adresserat till mig. Ellen hade skickat ett paket med godis (mina favorit jordgubbsremmar från USA) och två jättefina ringar, tillsammans med ett brev. Jag kände igår att jag behövde just detta, så det gjorde verkligen min dag. Tusen tack igen!! 
Min vardag | |
Upp