Början av sommaren

Sommar. Nu är det verkligen sommar, och det är underbart. Eller vad säger ni...? Sol, bad, värme och massor av glass. Inget bad än så länge för min del, men jag hoppas att det blir av snart, men glass, mängder av glass har det hunnit blivit. Som ni vet har jag fortfarande väldigt många böcker att läsa, men istället för att fortsätta att läsa dem så går jag nu igenom en gammal bokserie som jag läste för ett par år sedan. Varför undrar ni kanske, japp jag vet faktiskt inte, jag håller med om att det är rätt dumt när jag har så många böcker men men. 

Nu har jag gått in på sommarschema på jobbet, 80% rätt bra ändå. Fortfarande lite tråkigt att kanske sitta inne hela dagen när det är fint ute, men eftersom det är 80% har jag ändå vissa dagar jag slutar tidigt, börjar sent eller är ledig så det känns bra. Jag har ju inte bloggat på ungefär 3 veckor, men egentligen har ni inte missat någonting, jag har inte gjort något speciellt mer än var på Harry Potter utställnigen som var helt grym. Och det menar jag verkligen, jag och Angeliqa gick på förhandspremiären av utställningen, vi fick träffa Oliver och James Phelps aka Weasley tvillingarna från filmerna, vilket var rätt stort. Själva utställningen var underbar, och jag vet att jag kommer gå på den ännu en gång senare i år, då en viss Ellen kommer hem i september. Och det ser vi fram emot eller hur Ellen...?

Tänk att 2013/2014 har gått så fort som det gjort, och september är ju faktiskt här alldeles snart och då kommer jag att få träffa bästa Ellen igen, vi har redan hunnit planera en hel del vi tänkt göra haha, får se om vi kommer göra allt, men förhoppningsvis, kanske inte allt på samma gång. Men som jag ser fram emot att träffa dig igen! Snart ett år sen vi sa hejdå, och nu är det snart hej igen :).

Förutom jobb, böcker och värme så har jag träffat lite kompisar och gått lite mer på bio. Idag så hade jag och Emelie picknick i Vasaparken, tränade med Emma nu på kvällen, och igår så gick Alice ut nian, tänk att det är 4 år sen, Emma, AmandaSanna...? haha.
Min vardag | |
Upp