En otrolig film - The Fault In Our Stars

 
Hazel och Augustus är två ovanliga tonåringar som har en hel del gemensamt; en kvick och syrlig humor, ett förakt för det traditionella och en kärlek som tar med dem - och oss - på en oförglömlig resa.
Igår var det äntligen dags. Egentligen var det planerat att jag och Sanna skulle gå och se The Fault in our Stars nu på söndag, på premiärdagen, men konstigt nog hade jag missat att det var smygpremiär redan igår kväll. På något mirakulöst sätt fick vi två platser, rätt bra platser och fick se filmen som jag längtat till. Jag tror inte jag har sett någon film som följer en bok så exakt som denna gjorde. Huvudpersonerna som spelades av Shailene Woodley och Ansel Algort var helt otroliga i rollerna som Hazel och Augustus. Vi fick skratta och vi fick gråta något så otroligt mycket, jag har nog inte varit med om när en hel biosalong sitter och snyftar genom filmen och sen när filmen var slut och eftertexterna kom, så bröt det ut i ett stort gråtkalas. Egentligen rätt häftigt.
 
Jag läste ut boken i januari och kände mig som jag skrev då -väldigt tom. Nu känner jag exakt likadant efter att ha sett filmen, det var en riktig känslokarusell även fast jag läst boken innan och visste precis vad som skulle hända. Men en så galet bra film, gå och se den, föhoppningsvis kommer ni inte ångra er.
 
Mitt betyg: 5/5
Film | |
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

sv: hej!
Svt har inte släppt premiärdatumet för andra säsongen av bates motel än men dem bör nog släppa det inom kort :) ska hålla utkik.

Upp