London 2014

Hallå där!

Den här veckan har bjudit på så många roliga saker att jag nästan tappat räkningen på allt vi gjort.
 
Måndag 19 maj
I måndags morse så åkte jag och mamma hemifrån 07.35 med buss upp till Skavsta Flygplats. Klockan 10.00 avgick flyget mot London. När vi väl kom fram så var det en bussresa på ca 1 timme och 30 minuter in till London som gällde och sen så tog vi en taxi till hotellet, checkade in och gick ut och åt middag direkt. Hotellet var mycket litet, men nyrenoverat och fräscht. På kvällskvisten tog vi tunnelbanan in till Leicester Square, gick till bland annat Picadilly, Trafalgar och vid Themsen så vi fick se London Eye och Big Ben på nära håll.

Tisdag 20 maj
Den här dagen så var det dags att utforska mina filmplatser jag ville till. Vi tog tunnelbanan till Baker Street, Earl's Court och King's Cross Station - Sherlock Holmes, Doctor Who & Harry Potter. Vi tog sedan och kikade in ett par timmar på Primark och på kvällen gick vi och såg Mamma Mia på Novello Theatre. 

Onsdag 21 maj
Vi började dagen med en heldag på Oxford Street, med primark och HMV som mål först och främst. Mer kläder blev köpta och en hel del filmer för min del. Ännu en musikal blev sedd och denna gång blev det Les Miserables jag fick se. Vi tog en promenad i Hyde Park och åt grekiskt, så även denna dag blev helt underbar. 
 
Torsdag 22 maj
Idag var det dags att åka hem till Sverige igen, men eftersom vi inte skulle åka med buss från London förrän runt 14.30, så hann vi med en sväng på Oxford Street även denna dag, och en aning mer filmer blev köpta, men jag ångrar ingen av dem. Flyget var försenat hem, så istället för att komma hem 22.15 så blev klockan 23.15 och vi var inte hemma i stan förrän efter tolvslaget och då var jag en aning trött kan jag säga. Men vilken resa jag har haft, vi har hunnit med så mycket på de här dagarna och det kunde inte blivit bättre även om jag velat det. Så tack familjen för världens bästa present :)
 
Min vardag, Resor | |
Upp