Lite uppdatering

Hej på er!
Jag vet att det var ett väldigt bra tag sen jag skrev ett inlägg om vad som händer i mitt liv just nu. I helgen fyllde lillasyster 16 år, så då blev det lite kalas med pappas släkt i lördags, i söndags så var det dags för bion jag berättade om -Tjuvarnas Jul, den var rätt långtråkig, men samtidigt en mysig barnfilm på ett sätt. Mormor och morfar bjöd på fika och sen på kvällen åt vi grekiskt. 

För ca en månad sen började jag en serviceutbildning, det är precis som att vara tillbaka i klassrummet igen. Föreläsningar att lyssna på och uppgifter att göra. Måste säga att jag tycker att det är riktigt intressant och roligt. Imorgon börjar jag min praktik, som ska hålla på i 10 veckor, varje torsdag och fredag. Jag hoppas och tror att det kommer bli roligt och lärorikt. 
 
Utöver utbildningen träffar jag Ellen en hel del, jag har fortfarande lite svårt att ta in att hon faktiskt är hemma nu. Så ja vi umgås en rätt ofta, vi tränar, fikar, shoppar och bara pratar så mycket om absolut ingenting ibland. Bio har det naturligtvis också blivit en del. Inte så mycket bakning för min del faktiskt, men för ett tag sen gjorde jag en annorlunda pannacotta som efterrätt -Ahlgrens bilar pannacotta, jag tyckte det var väldigt gott, men så galet mastigt, jag tog små glas, men ändå åt vi bara upp halva. Men då vet jag det till nästa gång (y). 
Nästa vecka ska jag, Ellen och Amanda gå och se Hunger Games; Mockingjay part 1. Vilket ska bli -ahhhh- så spännande!
 
I helgen som kommer så ska jag och Robin gå på bio på fredag kväll, då är det Dum & Dummare 2 som gäller. Sen ska jag och Ellen hitta på något, och på söndag eftermiddag blir det mer kalas för Alice med mammas släkt :)
Min vardag | |
Upp