Måndag 22 juni

 Bråvallaveckan har börjat. Inte för att jag ska på festivalen i år heller, men med tanke på att jag jobbar ute vid Biltema, så är vi beredda på en hel del människor i veckan. Samtidigt som det känns som att det kan bli rätt stressigt med långa dagar, så tror jag att det kommer bli rätt roligt och att dagarna kommer gå rätt fort på jobbet.

 
Förra veckan hade jag mitt första 10-timmarspass på jobbet: 05:00-15:00, ja vi var rätt trötta efter de där
timmarna, men vi klarade det och det kommer nog bli mer i sommar. Efter den långa tisdagen träffade jag Ellen, vi köpte med oss fika och satte oss sen hemma hos henne på balkongen och bara pratade ett par timmar innan jag kände att det var dags att åka hem och nästan gå och lägga mig. På midsommarafton träffade jag Louise, först på morgonen bakade jag en midsommartårta- sockerkaksbottnar, blåbär, vaniljkräm, jordgubbar, vaniljgrädde och banan, den blev i alla fall riktigt lyckad! Tråkigt att vädret verkligen sög, men vi gjorde midsommar till en bra dag/kväll med god mat, god tårta och skräckfilm hemma hos mig, så med andra ord en rätt lugn dag/kväll, men mycket bra! (y)
I helgen har jag jobbat, och i lördags när jag kom hem så åt jag mat med mor och far innan vi begav oss ut på en mysig promenad och hittade ett hav av blåklint, som vi såklart inte kunde motstå att plocka lite av. Mer promenad och träning efter söndagens jobb.
 
Ikväll ska jag och Emelie gå på bio och se Insidious, spännande...!
Min vardag | |
Upp