Äventyr i London

Det går inte att beskriva med ord hur bra jag har haft det de här dagarna i London tillsammans med Ellen. Helt otroligt.

Torsdag 26 februari
Strax efter halv fem på morgonen hoppade vi på flygbussen som tog oss till Skavsta Flygplats. Två timmar senare så lyfte planet mot London. Flygresan gick bra, när vi kom fram så gick vi igenom passkontrollen och letade sen efter en buss som skulle ta oss in till London. När vi väl kom fram till Liverpool Street Station så vandrade vi omkring och letade efter någonting att äta. Vi hittade ett perfekt lunchställe där vi slog oss ner och åt kycklingpanini och varm smörgås. Eftersom klockan bara var strax efter tidig lunch så beslutade vi oss för att ta tunnelbanan till Kings Cross innan vi åkte till hotellet och checkade in. Hotellet låg en bra bit utanför London, men det gick ändå smidigt med tunnelbana och DLR tågen. Vi blev positivt överraskade av området runt omkring hotellet och själva hotellet. När vi checkat in gick vi ner till butiken som låg i närheten och handlade lite gott. Planen för torsdagskvällen var att ta oss tillbaka in till London igen. Vi åt italienskt på Bella Italia och besökte Leicester Square, Picadilly och passade även på att shoppa lite på Primark och HMV. När vi väl tog oss hem till hotellet sent på kvällen var vi båda två galet trötta och somnade nästan så fort vi la oss i sängen.

Fredag 27 februari
Bästa dagen. Vi ställde klockan på 07:45, gjorde oss i ordning och gick ner och åt frukost. Sen började äventyret, vi skulle ta tunnelbana efter tunnelbana, tåg och till sist buss för att komma ut till Harry Potter Warner Bros. Studio Tour. När vi kom dit så var det otroligt overkligt. Det tog ca 3 timmar att gå hela turen genom de olika inspelningsplatserna, många bilder blev tagna och vi smakade även Butterbeer, vilket var en god överraskning! När vi var klara så tog vi oss in till London, gick till Trafalgar Square, London Eye och Big Ben. Denna dag åt vi på Nandos kycklingrestaurang. Efter middagen hade vi ett planerat musikalbesök -Mamma Mia. En av de mysigaste musikalerna. När musikalen var slut tog vi oss hem till hotellet och slappade några timmar innan läggdags.

Lördag 28 februari
8:30 hade vi ställt klockan på denna morgon. Vi gjorde oss i ordning, åt frukost och packade innan vi checkade ut. Dagen bjöd på lite mer shopping på Primark och mat på McDonalds, innan vi tog bussen mot flygplatsen. Vi åkte ut till Stansted lite tidigare än behövligt, men det var en rolig överraskning att de hade gjort om på flygplatsen då tiden gick lite snabbare. Vi kom hem till Sverige runt 23:00 och då väntades en timmes väntan på bussen hem.

Det här var tredje gången jag var i London, men varje gång är lika bra, om inte bättre nu. London är verkligen en av mina favoritstäder. Rätt så tur att vi ska tillbaka i sommar igen... :)