Torsdag 21 april

Igår blev det en roadtrip för mig och Emelie. 20 april har jag gått och längtat efter ett bra tag och igår var det äntligen dags. Egentligen så har vi pratat om denna resa sen i november, så det var extremt roligt att det äntligen blev av! Mall of Scandinavia var galet stort, med hur många butiker som helst, matställen, fikaställen, frisör och nagelsalong. 
 
Vi åkte hemifrån vid 09 (en timme försenade än vad vi hade planerat). Tog med oss matsäck och stannade till och åt på vägen upp. Att hitta till Solna och Mall of Scandinavia var inte det lättaste, första avfarten och vi tog fel och irrade runt omkring Stockholm någon halvtimme eller så. Vi hamnde nere i hamnen, där vi stannade till för att tanka och kolla upp var vi var. Och som tur var så på något sätt var det inte långt kvar, och då hittade vi relativt snabbt, lite försenade enligt vårt schema, kom vi fram runt 12. Första butiken var också den enda butiken jag handlade i (förutom choklad till mor och far). Det blev en del, och jag känner mig riktigt nöjd med det jag hittade -en jacka (kappa), tre linnen och en kimono (?). 
 
Vi åt mexikanskt till lunch, och jag tror att vi båda två blev lite besvikna på maten. Helt okej, men det blev inte kyckling som vi hade beställt utan något kött. Lite tråkigt, men vi fick i alla fall ny energi för att forsätta kika runt i butikerna. Emelie handlade lite till och vid 16.30 satte vi oss ner vid Starbucks för att bara ta det lugnt innan vi skulle på bio.
 
Djungelboken Imax 3D. En upplevelse utöver det vanliga. Jag har aldrig testat Imax innan, och att få se Djungelboken på Imax var häftigt. Filmen var grymt bra, både spännande, rolig och välgjord. Ett tips är att gå och se den :).
 

Trött men nöjda med dagen åkte vi hemåt vid 20, stannade till för att käka innan vi kom hem framåt ca 22. En heldag på Mall of Scandinavia gör en trött, men det var så värt det! 
Min vardag | |
Upp