Chokladfabrik & Milford Sound

 GOD JUL!!


Julafton idag. Fortfarande ingen julkänsla men vi gör det bästa av det såklart!

Den här veckan har gått som alla andra veckor --> snabbt. I måndags lämnade vi Christchurch och fortsatte till Omarama. Väldigt mysigt hotell men i en galet liten by, så vi gjorde inte mycket den kvällen. Men, kommer inte ihåg varför men man kunde se stjärnorna väldigt bra där vi var så jag, Louise och ett par andra stannade uppe till efter midnatt och fick se Vintergatan! Galet coolt! På vägen till Omarama besökte vi ett par sjöar och äntligen The Church of the Good Shepard. Så otroligt vacker plats!

Sen har vi rest vidare mot Dunedin, Te Anau och till sist Queenstown. I Dunedin blev det lite sightseeing och ett besök med guidad tur på chokladfabriken Cadbury -mums! I Te Anau shoppade vi lite när vi till sist kom fram på kvällen. Stannade bara en kortis för att sova i Te Anau. I torsdags så väntades ännu en lång resa med buss. Men denna gång hade vi många roliga stopp att se fram emot. Galet vackra platser besökte vi och fick äntligen gå på båten på Milford Sound. Går inte riktigt att förklara, inte ens med bilder. Men ett så galet vackert sound. Bergen, naturen, vattnet och sälarna. Måste tillbaka.

Queenstown!!! Ahhh äntligen min favoritstad! Det var i och för sig första gången jag var här, men mina förväntningar var höga och vet ni att staden mötte dem!? Så mycket att göra, så mycket att se, så mycket shopping, så mycket mat, så mycket folk. Så mycket av allt och jag älskar det! Nu är det bara idag och söndag kvar --> Franz Josef glaciären. Sen åker vi hem på måndag. Mina 3 bästa veckor någonsin.

Jag kommer komma tillbaka till Nya Zeeland nån gång. Vet inte när. Men nån gång.

Min vardag, Resor | |
Upp