Torsdag 29 december

Nu kommer lite fler bilder från resan. Finally haha.
 
Hemma igen. Känns lite konstigt att ens säga att man är hemma. Just nu måste jag faktiskt säga att hela resan känns som en dröm? Som att jag aldrig riktigt var iväg till Nya Zeeland -mitt drömresemål. Nu kan jag bocka av det på min bucket list. Det är lite blandade känslor att vara hemma igen. Saknar allting med NZ just nu. Men samtidigt är det såklart skönt att vara hemma igen, träffa familj, vänner, jobbarkompisar och definitivt få sova i sin egen säng. Inte för att jag ska klaga på hotellen jag sovit på, det har varit 4 stjärniga hotell nästintill hela tiden. Men sin egen säng är alltid den bästa. 
 
Jetlag har slagit till ordentligt igen. På något sätt trodde jag att jag skulle slippa det? Inte direkt. Har svårt att somna på kvällarna och vaknar tidigt. Blir istället trött mitt på dagen och igår gick jag tyvärr och la mig kl 15 och sov 2 timmar -inte det bästa. Så nu ska jag fortsätta försöka vända tillbaka på dygnet så bra jag kan innan jag börjar jobba nästa vecka igen. 
-älskade NZ. I'll be back.

När vi kom hem i tisdags kväll så väntades tacomys med familjen och minijulafton med paket. Så himla mysigt! Min julafton på NZ var faktiskt inte den bästa, eftersom hela gruppen började känna sig trötta och det bara var 2 dagar kvar av resan. Men julen hemma blev super! Fick massor av fina saker; -klocka, pandora armband+berlock, böcker, strumpor, biobiljetter, musikalbiljetter, cirkusbiljetter. Är så nöjd och glad!
 
Igår (onsdag) var jag mest trött och orkade inte göra så mycket. Blev lite serietittande och filmtittande under dagen. Påbörjade uppackningen av resväskan, men hann inte så långt innan jag gav upp. Så den väntar på mig! Idag ska jag luncha med Helen, ska bli roligt att ses igen! Kanske försöka mig på att baka i eftermiddag om jag har lust och ork. Vi fick smaka en god Banankaka på NZ, så tänkte testa att göra en sån. 
 
Imorgon är det väl dags att börja förbereda för nyårsafton. Någon efterrätt ska bakas, men har inte riktigt bestämt mig för vad än. Men kul ska det bli på lördag i alla fall! 
Min vardag, Resor | |
Upp