Söndag 25 september

Veckorna fortsätter springa förbi och snart är vi i oktober, vilket då betyder att det faktiskt bara är 2 månader kvar (!!) tills vi åker till Nya Zeeland. Vi bokade hela resan i januari och nu är vi bara lite mer än 2 månader ifrån. Så snart är det dags att börja tänka på vad som ska med, om det är nåt som ska inhandlas osv..., som tur är så ska jag och Ellen till Ullared om ett par veckor -perfekt!
 
När jag inte tänkt på resan eller har jobbat så har det fortsatt blivit en och en annan bio (de flesta faktiskt gratis förhandsvisningar), men igår och idag så betalade vi för filmerna vi ville se. Jag och Ellen träffades strax efter lunchtid igår. Vi gick en snabbis på stan (spontanköp för min del med ett par skor), gick och fikade innan vi gick ner till Louis De Geer för att kolla på Symfoniorkestern som skulle spela filmtema. Det var kulturnatten igår så vi hade ögonen på en och en annan sak vi skulle titta lite närmre på. Efter konserten slängde vi nästan i oss mat på McDonalds, då vi bara hade ca 30 minuter på oss innan bion skulle börja. Igår såg vi Bridget Jones Baby. En riktigt sevärd film, galet mycket skratt var det och den var riktigt bra! 
 
Idag så vaknade vi skapligt, tog det lite lugnt innan vi for ner till stan åter igen. Denna gång blev det Tacobar till lunch och sen Hitta Doris på bion. En helt okej tvåa, bättre än vad jag hade förväntat mig så det var bara bra :).
 
Förra veckan hade jag två riktigt bra bakdagar. Det var så skönt och roligt att äntligen ta mig tid för att baka. På onsdagen gjorde ja hemmagjord kolasås (som skulle användas inför torsdagen) och blåbärsrutor och på torsdagen gjorde jag chokladcupcakes med kolafrosting. Allt gick faktiskt enligt planerna och det blev väldigt gott också för den delen (y).


Kvällarna! Septemberkvällarna är ibland så otroligt vackra att man nästan bara måste ta bilder, för att försöka få himlen på bild. Inte alltid lätt, men ibland så går det.
Min vardag | |
Upp