Torsdag 7 december

Stockholm x2 på 3 dagar. Älskar huvudstaden, men just nu känner jag mig en aningen mätt på den. Jag och Ellen åkte upp tidigt i lördagsmorse. Vi kom upp runt 9.30 och gick till Mr Cake (såklart!). Men det var så sjukt mycket människor där, så det tog ett par minuter innan vi fick ett bord -vi fick faktiskt dela ett litet bord med ett par, men hur gulligt som helst. Jag valde lemon meringue pie och varm choklad. Den varma chokladen var så oerhört god, ochäven pajen såklart. Älskar verkligen Mr Cake. Sen fortsatte vi dagen med julmarknader, lite shopping och bio. Som vanligt -perfekt.
 
I tisdags tog jag bussen upp själv, för att möta upp Theresa. Just nu pluggar hon i Finland, och vi har inte setts på ca 13 månader. Så vi bestämde i höstas att hon skulle ta båten över och vi skulle tillbringa en dag i Stockholm tillsammans, så det var hur roligt som helst. 

Idag. Torsdag. Var det dags för min andra tandoperation. Som vanligt trodde jag att jag skulle svimma av nervositet, men jag fick lugnande som hjälpte litegrann. Men när det väl var dags att lägga sig i stolen, få alla bedövningssprutor och försöka slappna av, det var inte det lättaste. Fick faktiskt ha en mössa på mig, och någon slags duk över mig. Men idag använde jag faktiskt hörlurar, på högsta volym, gick lite lättare men bland det värsta jag gjort hos tandläkaren. Men nu är tanden ute och hoppas att jag återhämtar mig relativt snabbt!
Min vardag | |
Upp