Söndag 30 juli

Den här helgen har varit så bra. Den började egentligen i torsdags för min och mammas del. Vi åkte nämligen upp till Stockholm över dagen och strosade bara runt, blev även liiite shopping för oss båda. Men älskar en spontantripp till huvudstaden, så dagen blev awesome! I fredags så påbörjade vi vår lilla minisemester med familjen, vi åkte ner till Jönköping på fredagseftermiddagen, checkade in på hotellet och åt god middag innan vi gick ut och utforskade Jönköping. Jag blev lite förälskad i staden, så himla mysig och trevlig stad precis intill vattnet. 
 
Igår (lördag) ställde vi alarm klockan 7 på morgonen för att åka till Ullared (japp mitt i sommaren, lönehelg + dåligt väder). Vi kom fram runt 11, och det var ingen kö -än. Så det var bara att gå rakt in, men så otroligt mycket folk. Tror inte riktigt jag varit med om så mycket folk på Ullared förut. Den här gången åkte vi mest för att visa pappa som inte varit där på ca 20 år. Men det blev lite shopping i alla fall (såklart!). Jag fick med mig hem, mobilskal, mobilplånbok, en film, en bok, flipflops och toffsar. Det var nog det, en snabbvisit, men det kändes tillräckligt den här gången. När vi kom tillbaka till hotellet, bytte vi om och begav oss mot Hooks Herrgård för att tillbringa kvällen med Diggiloo i regnet. En blöt men rolig och mysig kväll!
 
Idag så har vi inte gjort så mycket. Vi checkade ut och påbörjade resan hem, med stopp i Väderstad på ett mysigt litet fik. Idag är pappas födelsedag, -grattis!! ♥ Så ikväll ska vi ut och äta någonstans och fira med paket såklart!
 

Nu väntas bara en arbetsvecka kvar, seeeeeeen seeeeemester! ✹
Min vardag | |
Upp