Fredag 19 oktober


Dn 13e september för ett par veckor sen påbörjade jag min framtandsbehandning på Smile. Varje gång jag pratar om tandläkaren så blir det värre och värre, nu hade jag fått en ny tandläkare tyvärr. Han är bra, men långt från lika bra som min förra. Och det som jag fick göra under mina två behandlingstillfällen har varit så vidriga. Första gången så slipade han bort mina framtänder helt. Riktigt otäckt, men fick ett par provisoriska tänder som jag skulle ha tills mina var klara. Andra gången jag gick dit, två veckor senare, hade jag hellre blviit sövd än att gå igenom det en gång till. Det var seriöst en av de allra jobbigaste gångerna jag varit till tandläkaren. Det gjorde riktigt ont och isade något fruktanvärt även fast jag hade massor med bedövning. Men ca 1 timme senare satt mina nygjorda och fina framtänder på plats. Kunde inte blivit mer nöjd. Men skulle aldrig göra om det igen, om det nu blir att jag skulle råka slå ut dem här, så gör jag inte om det.
 
De här närmsta dagarna som jag haft har varit riktigt bra. I onsdagskväll så gick jag och Louise på bio och såg Christoffer Robin. Nostalgi till 100%. Galet mysig film om Christoffer Robin när han är vuxen och träffar på Nalle Puh och hans vänner igen. Lite väl mörk tycker jag, men ändå så bra. 
 
Igår så åkte jag och Ellen väldigt spontant upp till Stockholm över dagen. Blev en helt underbar dag bestående av fika på Mr Cake, shopping och god mat. Vädret kunde inte varit bättre, vi strosade omkring och gick dit vi kände för. Mina inköp den här gången blev 2 par örhängen, en tröja och en adventskalender. 
 

 
Nu väntas ett par dagar av jobb innan jag, Ellen och Helen åker till Ullared. Där ska det minsann shoppas för min del, ska köpa allt som har med julen att göra hade jag tänkt. Riktigt taggad på att inreda lägenheten inför jul. 
Min vardag | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Åh, den vill jag så gärna se!

Svar: ja men gör det! så fin!
Therese Johansson

Upp