Måndag 29 oktober

Min lediga helg blev som vanligt helt perfekt. I lördags så vaknade jag hos familjen, vi tog med oss alla mina ullaredsshoppingpåsar. Jag gick all-in på julen på ullared, så himla fina saker, och shoppade galet mycket julsaker, men är otroligt nöjd och kan knappt vänta tills jag ska börja pynta min lägenhet.
 
Men i alla fall! Jag, mamma och Alice åkte hem till mig i lördagsförmiddag. Vi började förbereda för kvällen, då de hjälpte mig lite med sminket och dekorationen. Det var nämligen så att i lördagseftermiddag så kom LouiseEllen och Helen för lite halloweenfirande. Alla var på något sätt lite utklädda, vi lagade tacos och såg filmen Scream och avslutade kvällen/natten med tårttävling! Så mycket som vi skrattade är konstigt att vi inte fick träningsvärk i magen. Vi skulle försöka göra filmkaraktärer från skräckfilmer så lika som möjligt på en tårta, det blev bla. Voldemort, Jason Voorhees, Pennywise, The Babadook, Anna-Belle, Gollum -jokrar: Donald Trump + Hugh Grant. Ellen vann överlägset med sina Pennywise & Hugh Grant. Så roligt!!
 
Igår (söndag) så åkte jag, mamma och pappa till Ikea för att köpa mig en tv-bänk. Sjukt mycket folk, men jag fick hem en tv-bänk. På eftermiddagen kom Louise. Vi åt upp tacosen som blev kvar sen i lördags och sen började vi med tv-bänken. 3 timmar och 30 minuter senare + 2 filmer i bakgrunden blev vi klara!! Den blev perfekt. Passar perfekt i lägenheten och jag kunde inte bli mer än nöjd!
Min vardag | |
Upp