Söndag 15 april

Hallå där!
Äntligen verkar det som att vårvärmen börjar titta fram lite mer ordentligt, den här helgen har det varit så varmt och skönt utomhus, jag har verkligen saknat detta. 
 
En sak som jag inte skrivit här på bloggen, är att för ett par veckor sen så skrev jag på papper för min första lägenhet! Det är en 1:a på 40m². Det känns riktigt bra och helt rätt, känns som att det verkligen var dags. Så just nu har vi precis börjat flytta över lite saker, vi tar lite varje gång vi åker till lägenheten. Jag fick nycklarna i torsdags, så då åkte hela familjen över för att kolla in lägenheten tillsammans. Idag så var jag och mamma där ett par timmar och städade lite, och började plocka in lite saker i skåp och garderob. Kommer vara mycket att göra, men det får ta den tid det tar. Men det känns så otroligt roligt och spännande! 
För ett par veckor sen, när vi visste att jag fick ta över lägenheten så åkte vi till Mio och jag beställde en säng, soffbord och matsalsgrupp. Idag åkte jag och mamma tillbaka och jag la till två hyllor och ett sängbord på min beställning, så att allt kommer samtidigt om ett par veckor. Sen är även en soffa beställd från EM Home, den hade dock lite längre leveranstid, men tror verkligen det kommer bli perfekt när den väl kommer.
 
Igår (lördag), för det första så fick jag bara ca 3 timmars sömn, och för det andra så klockan var ställd på 02.55 då jag och Ellen skulle hoppa på bussen klockan 04 för att åka till Ullared. Ni anar inte hur trötta vi var på morgonen, men när vi väl kom fram och shoppingdagen började gick det superbra. Det kändes som att jag handlade som bara den, men det blev ändå inte så farligt dyrt ändå tycker jag, och är hur nöjd som helst med allt jag köpt. Det blev mest saker till lägenheten (såklart), städsaker, presentpapper, schampo, dricksglas o massa annat smått och gott. Men mina favoritköp är nog en väggklocka, mobilskal och ett par skor som jag köpte från Sko-Boo. Tröttheten kom dock tillbaka ordentligt när vi väl satte oss på bussen igen, och vi var så glada över att vi tog buss istället för bil (även om det tar längre tid). 

Nu väntas en tuff jobbvecka med bara en ledig dag och min tur att jobba helg. Dock så åker jag och mamma till Stockholm nästa måndag, så då har jag något att se fram emot.
Min vardag | |
Upp