London 2017

Att avsluta året i min absoluta favoritstad med min bästa kompis gjorde 2017s avslut mer än bra, och en perfekt början på 2018. Min Londonresa denna gången blev mer än perfekt -som vanligt. Förstår inte riktigt hur jag kunnat hålla mig borta från London i över 2 år, men nu fick jag äntligen komma tillbaka och vår vecka har varit så rolig.
 
Förra onsdagen 27/12 så lyfte vårt plan till London 10.10. Efter en skakig landning, så kom vi fram till ett snöigt Storbritannien. Vi checkade in på hotellet och sen begav vi oss ut i vårt område vid hotellet. Vi bodde vid Earl's Court, så det fanns en mysig gata med restauranger och lite butiker. Nando's fanns (blev sååå glad!). Så vi gick dit och åt en otroligt god middag, innan vi tog en sista promenad för att sen gå tillbaka till hotellet.
 
I torsdags så började vi dagen med att ta tunnelbanan in till Oxfordstreet för lite shopping och sightseeing. Lite väl mycket folk inne i butikerna och defintivt inne på Primark. Inte så konstigt då det var rea överallt Efter att vi varit tillbaka på hotellet och lämnat shoppingkassarna så tog vi oss en promenad, till Knightsbridge och Hyde Park. Stannade på Bella Italia för att äta. Harrods var mäktigt med sin utsmyckning på huset, vi hade bara 15 minuter på oss dock inne på Harrods innan de stängde, men alltid kul att gå in en sväng. Sen hade vi lite väl lite tid i Hyde Park -Winter Wonderland (massa karuseller, julmarknad, framträdanden m.m), men vi hade tyvärr ingen aning om att de skulle stänga 22, så vi kom dit runt 21.15. Men är väldigt glad att vi ändå fick se parken under jul/nyår. Hann dock inte prova någon av karusellerna eller pariserhjulet. 
 

Fredagen gick vi upp som vanligt vid 9, åt frukost och gjorde oss i ordning innan vi tog tunnelbanan till Camden Town. Vi älskar Camden, är så förälskade i den lilla byn/staden/samhället. Spenderade några timmar där och åt urgoda små pannkakor med nutella och jordgubbar till lunch. Åkte tillbaka till hotellet en snabbis för att sen bege oss in mot Nando's (igen), och till sist avsluta dagen på West End med The Lion King musikal. 
 
I lördags så behövde Ellen plugga ett par timmar, så jag slappade med min bok ett tag och någon film på tv. På eftermiddagen så var det dags för Piccadilly, Regent Street, Leicester Square och Covent Garden. Massa shopping och god mat på Friday's. 

Nyårsafton spenderade vi först några timmar på Regent Street igen, för lite mer shopping. Åkte tillbaka till hotellet för att fixa oss inför kvällen. Vi hade först en 4-rättersmiddag att se fram emot på Planet Hollywood, sen skulle vi ta oss till Waterloo Bridge för att se fyrvekerkerierna live vid London Eye. Rätt så lång väntan med hur mycket folk som helst, men allt var över förväntan. Jag vill verkligen tillbaka till London vid nyår och ha bättre platser nästa gång vid fyrverkerierna, för det var bland det häftigaste jag sett.
 
 
Näst sista dagen tog vi sovmorgon till 10.30, shoppade lite till, gick ner till London Eye, Big Ben och Trafalgar Square och åt en sista gång på Friday's. Och igår var sista dagen, då åkte vi nästan direkt till flygplatsen, då det regnade något enormt och vi hade våra resväskor, lite tråkigt, men tur att det var sista dagen i alla fall. 
 
Tröttnar aldrig på London. Nu ser jag fram emot sommaren då vi kommer tillbaka för Ed Sheeran's konsert på Wembley.
Min vardag, Resor | |
#1 - - Lars Gustafsson:

Ja håller med London är en härlig stad. Nära oss också. Fina bilder

Svar: ja, jag kan aldrig få nog av london :)
Therese Johansson

Upp