Söndag 7 juli

Sommaren bara flyger förbi känns det som. Redan juli och jag hänger knappt med fortfarande. Nu efter midsommar är förbi har det inte hänt så mycket. Förra veckan var jag och plockade jordgubbar med Jenny, Nellie, Linda Isak. Jag som inte gjort det på minst 10 år tyckte ändå det var supermysigt och sååå gott. Åkte ut till Lundby, och både plockade och åt. Måste ju passa på när man ändå är där. På kvällen bjöd jag sen familjen på jordgubbstårta. 
 
Veckan som varit nu så gick jag, Ellen, Louise Emelie och såg filmen Yesterday på bio. Rätt bra, lite besviken, hade lite för höga förhoppningar. Men en bra feelgood film för regniga dagar. I fredagskväll så väntades kalas för kusinen som fyller år i veckan. Alltid lika roligt att träffa släkten.
 
Igår så var det äntigen dags för Stranger Things säsong 3 maraton. Jag och Louise har väntat på denna dagen ett bra tag, vi började vid 15.30, tog en paus och träffade Ellen för att gå och se nya Spidermanfilmen på bio -hur bra som helst!!-, och fortsatte sen när vi kom hem igen 20.30. Vi tog oss igenom maratonet, och avslutade det vid 02.15. Lite tungt blev det på slutet, men vi klarade oss igenom det som sagt, och det var så roligt även om det var tröttsamt.
 
Idag väntas en spontanbio med Jenny och Nellie. Och btw, min cantaloupeplanta mår så bra! Den bara växer och blir större och större, är så spännande att följa. Nu är även 3 nya kiwis på väg och lite till smultron. 
Min vardag | |
Upp