Filmrecension

Så nu när jag har sett klart filmen, så tänkte jag recensera den också.

Originaltitel Friday the 13th
Kategori Skräck
Ålder 15 år
Filmlängd 1 tim 41 min
Talat språk Engelska
Textning Svenska
Regi Marcus Nispel
Skådespelare Jared Padalecki, Derek Mears, Amanda Righetti
Utgivningsår 2009

Handling
En grupp tonåringar har slagit läger vid Crystal Lake, långt från närmsta bebyggelse. Men det som började som den bästa helgen någonsin kan snabbt förvandlas till deras sista. En efter en upptäcker de att sjön har ett mörkt och blodigt förflutet … och att hämnden väntar!


Nu kommer frågan som ni säkert undrar över: Vad tyckte jag om filmen?
Jag tycker att filmen var okej, men inte bättre. Jag håller fast om att åldersgränsen ska vara 15 år därför att det var mycket blod och mycket slakteri i filmen. Vissa scener kunde jag inte inte låta bli att blunda för att det var för hemskt. Men själva handlingen var bra och man satt spänd i hela filmen för att se vilka som överlevde. Dock blev jag besviken på slutet, för att det hände så plötsligt och det gör att jag känner att jag måste se uppföljaren. Jag tycker att skådespelarna gjorde ett utmärkt jobb och gjorde filmen riktigt bra. Men om ni gillar blod och mycket slakteri så varsågoda att se den.









Friday the 13th får 6/10  av mig.
Film | |
Upp