Valborgsmässoafton



En ny dag. Det är helg och valborgsmässoafton. Min helg kommer faktiskt att spenderas med Ellen som kommer och sover över. Väldigt mycket sova över för mig och Ellen har jag märkt, men jag kan inte påstå att jag klagar. Vi har planerat dagen lite smått och om ca 2 timmar ska jag möta henne vid Hageby. Där ska vi handla lite inför kvällen och jag måste även köpa present till mamma som fyller år på måndag. Äta lunch gör vi även på Hageby, sen när vi kommer hem igen så måste jag baka. Jag hoppas att Ellen vill hjälpa till, eller åtminstone hålla mig sällskap ;)
Sen ikväll blir det paaarty! Jaa... min och Ellens version av party, vilket innebär -tacos, massvis med godsaker, filmer och bara skratt hela kvällen/natten. Måste även gå till brasan, det är ju ändå valborg. Så om jag ska vara ärlig så tror jag att den här valborgsmässoafton kommer slå alla andra med storm!

Förresten. Igår, när jag kom fram till skolan -12.00. Så satte vi (jag, Ellen, Angeliqa och Amanda) oss vid min dator och tittade på det kungliga bröllopet. Jag trodde inte alls att jag skulle bry mig, men det gjorde jag, och även rätt många i klassen. Jag tror att vi var ca 10 st som satt och såg bröllopet under lektionen. Det roliga var ändå att Jennica (våran lärare), var lika intresserad hon.

Efter den vääääldigt nödvändiga lektionen så hade vi håltimme i ca 2 timmar. Jag, Ellen, Fille och Linn gick promenaden runt strömmen (den gamla vanliga). Men det var härligt!
När vi kom tillbaks så hade vi spanska, det var min grupps tur att ha presskonferens. Pinsamt var bara förnamnet. Jag förstod knappt frågorna vi fick, men som tur är så räddade Jonna oss, hon är läskigt duktig på språk. Vi fick även reda på om vi hade klarat nationella provet som vi hade i tisdags. Och vet ni att jag blev så förvånad att jag satt med öppen mun och bara stirrade på min lärare. Jag hade klarat det! Vem var överlycklig resten av kvällen då, om inte jag? 

När jag kom hem såg jag både Glee avsnitt och Vampire Diaries avsnitt. Kvällen slutade med att vi grillade och jag och Alice såg halva Eclipse tillsammans.
Nu har jag varit duktig och duschat och städat, får lite fritid innan jag ska till Hageby. Så inget mer uppdaterande förrän imorgon kväll. Ha en bra valborgsmässoafton! ♥
Min vardag | |
#1 - - Madelene:

Åh, det låter som att ni kommer få en awesome Valborg! :D Hoppas du hittar något bra till din mamma, och att ni får det roligt i eftermiddag/kväll/natt! :D



GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS! Vad skönt att du klarade nationella! :D Visserligen visste jag redan från början att du skulle klara det, men ändå! Hihi, graaattis! :D



Halva Eclipse, hur klarar man av att se halva filmen och sedan stänga av? :o (a) Nej, nej, nej, sådana dumheter finns inte i min värld ... ;) Haha! (a) :D Kram, kram! <3

Upp