Lördag 22 augusti

Ledig dag är ibland guldvärt. Idag är en sån dag, jag har ingenting planerat, jag ska bara ta tillvara på dagen och göra precis vad jag känner för. 
 
Förra veckan så var det augustifesten i stan, vilket betyder att hela stan är ute samtidigt. Jag var nere alla dagarna med Ellen och vi började med en mysig kväll i vasaparken med Abba medley med symfoniorkestern, fortsatte på torsdagen med Rix FM festival och musikfyrverkeri. Jag jobbade samtidigt de här dagarna, så det blev att jag åkte ner på kvällen efter att jag slutat. Så på fredagen började vi med att äta mat på Taco Bar, för att sen gå på marknaden ett par timmar innan det andra musikfyrverkeriet, denna gång med Elvis tema. På lördagen jobbade jag till 18.00, så när jag hade slutat träffades vi på stan och åt Spicy Hot (ja det blev en dyr mathelg), innan mer marknad, godisremmar och brända mandlar. Peter Johansson uppträdde, så det såg vi innan det var dags för sista fyrverkeriet för augustifesten för i år. Det blev en riktigt bra augustifest i år, bättre än de senaste två åren...

På söndagen åkte jag, mamma och pappa ut till landet och Arkösund över dagen. Det var blåsigt men annars riktigt skönt. I veckan som varit har jag jobbat en del, och så gick jag och Ellen och såg Paper Towns på bio i tisdags kväll. En okej filmadaption av boken. 
Min vardag | |
Upp