Måndag 30 maj

Sommaren är så nära just nu. 2 dagar kvar och sen är det juni! ☼. Jag håller tummarna för att sommaren här hemma i Sverige blir bättre än förra året, i och för sig blir det en hel del jobb, men när man väl är ledig är det inte helt fel med en glass eller två i solen.

I helgen åkte jag och Ellen till Stockholm. Det var skönt att få komma iväg en sväng och bara släppa allt och njuta av sin lediga helg. Vi valde att hoppa över Drottninggatan, eller i alla fall inte spendera hela dagen där, tror faktiskt det bara blev en halvtimme eller så. Vi gick till Gamla Stan, Götgatan och Hornsgatan och åt god middag på TGI; Friday's. Shorts, tröja och en morsdagspresent blev mina inköp under vistelsen i huvudstaden -nöjd.
 

Söndagen spenderade vi med Bates Motel. På kvällen blev det morsdagsmiddag med familjen på Cromwells, och när vi kom hem såg jag ännu ett avsitt av Bates, innan jag somnade relativt snabbt trött som jag var. 
Lite seg imorse var jag när klockan ringde 04.50, men jobbdagen gick bra och snabbt.
 
Ikväll var det bio som gällde! Medlemskväll med bioklubben -vilket betyder, gratis bio, popcorn och dricka. Filmen som visades var The Dressmaker med Kate Winslet och Judy Davies bland huvudrollerna. Mina förväntningar var låga då jag inte hade hört någonting om den. Men om den var bra!? Riktigt riktigt bra film, så välgjord, otroliga prestationer av skådespelarna. Den hade egentligen pretty much allt -humor, sorg, död, romantik och drama. Jag kan definitivt tipsa om att gå och se den! :)
Min vardag | |
Upp