Jul 2018

Julen 2018 har varit mer än perfekt. Jag blev enligt schema ledig hela 6 dagar. Så förra fredagen efter att jag slutat jobbet vid 14, så begav sig jag och  Alice in i julrushen för de allra sista julklapparna. Sen blev det att åka hem till familjen och bara mysa och spela spel hela kvällen. 
I lördags så åkte jag, mamma och pappa till mormor. Hur mysigt som helst att komma dit och luncha med årets första julmat! Vi stannade ett par timmar innan vi åkte hemmåt och jag valde att julbaka.
Söndagen började vi med att åka o julhandla inför julafton, jag julbakade ännu mer framåt eftermiddagen, provade att göra ett brasilianskt julgodis Brigadeiro som vi festade på till Bingolottos uppesittarkväll.
23e december är nästintill lika viktig som julafton är för min del, så söndagen kunde inte blivit bättre med ännu mer julmat, julgodis o uppesittarkväll.
 
Julafton! I år var det vår tur att ha julafton, så det möblerades om hemma hos mamma o pappa, dekorerades, dukades och fixades med all mat man kan tänka sig. Vid 15 kom släkten, vi började såklart med Kalle. Sen var det mat i mängder, julklappsspel och dessert. På julklappsspelet vann jag min egna julklapp jag hade köpt -en guldig måttsats! Väldigt nöjd. Vi avslutade med filmen Tomten är far till alla barnen, innan det var dags att säga hejdå. Bästa julafton. 
 
Juldagen blev lika bra den. Vi åkte till moster tillsammans med släkten på mammas sida. Där väntades det kalkonmiddag, julklappsspel och åter igen dessert. Älskar kalkonmiddag, vi äter det en gång per år, alltid på juldagen, och det är så himla gott. Julklappsspelet gick bra igen för min del, jag vann ett par köksknivar och doftljus. Perfekt. Galet roligt att träffa släkten igen. 
 
Onsdagen åkte jag hem till mig igen, bara slappade med tv-serier och film efter att jag och pappa hade varit och handlat lite. Framåt kvällen kom Ellen, och vi lagade mat, såg julfilmer och bytte julklappar, fick massa roliga spasaker! I torsdags så var det dags för sista julfirandet för i år, jag och Ellen åkte ut till Louise för en urkul kväll ute på landet. Vi hade så mycket att prata om, vi spelade julklappsspel (o jag regerade! Vann 5 av 7 julklappar -jajamensan!), gjorde pepparkakor och spelade ett spel som heter Speak Out, och som vi skrattade, tips på spel! Bästa kvällen på länge.
Min vardag | |
Upp