Söndag 28 april

Long time no see! Har inte haft något vettigt att skriva om egentligen. Mestadels har veckorna gått som i en cirkel, jobb, träning, träffa kompisar. Äntligen har i alla fall våren kommit ordentligt, vinterkläderna är nerpackade i förrådet så det känns skönt. Nästa vecka åker jag och Jenny till London. Mitt andra hem, ska bli så oerhört kul att få visa Jenny runt min favoritstad. 
 
Nu när vädret äntligen blivit bra och det är varmt ute så borde man egentigen vilja vara ute mer. Men just nu drar tv-serier och fimer ner mig ordentligt. Game of Thrones är igång med sista säsongen och den är än så länge sjukt bra. Jag och Louise var och såg Avengers: Endgame igårkväll. En av de bästa bioupplevelserna jag varit med om. En riktigt rollercoaster av känslor.
 
Även om jag dock inte har spenderat så mycket tid ute i solen så har jag faktiskt provat att så inomhus. För ett par veckor sen så köpte jag hem lite olika frukter och provade spontant att trycka ner kärnorna av äpple, päron, gurka, passionsfrukt, tomat och kiwi i jorden, plus köpta smultronfröer. Visste inte riktigt vad jag väntade mig, men efter ett tag så kikade kiwi, passionsfrukt, tomat och smultron fram. Kiwi och smultron går det lite segt för, men passionsfrukt och tomat har jag fått plantera om. Bara hoppas de kommer fortsätta överleva så man kan plantera de ute i trädgården hos mamma och pappa sen. 
Idag väntas städdag hemma hos mig, och sen blir det en glassdejt med Ellen i eftermiddag. Perfect sunday.
Min vardag | |
Upp