(Lissabon) Madeira & Teneriffa del 1

Från mardröm till dröm. 
Så skulle jag beskriva våra 12 dagar utomlands. Jag och Ellen tog tåget upp på morgonen till Arlanda den 22 juli. Fick väntetid innan vi kunde checka in vårt bagage, vi gjorde det bästa av tiden och allt var bra. När incheckningen väl började, så tog det otroligt lång tid. Stod i kö i över en timme utan att vi ens nådde fram till incheckningsdisken. Sen började problemen uppstå, ett efter ett. Bagagebanden slutade fungera, så först fick vi gå till specialbagage, stå där i 30 minuter, sen helt plötsligt skulle vi tllbaka till vår egna incheckningsdisk, och då sa de att banden fungerade. Vilket de inte gjorde. Så där stod vi ytterligare 45 minuter. Vårt flyg skulle gå 14.00, när klockan var 14.05 var vi fortfarande kvar vid incheckningen. När vi till sist fick lämna ifrån oss bagaget, provade vi vår tur ändå och sprang. Min värsta sprint hittills. Men vi kom på planet vid 14.40, och vi lyfte ändå inte förrän 15.30. Så då började nästa stress, skulle vi hinna med planet till Madeira som skulle lyfta 19.10 från Lissabon? Svar nej.
Vi kom fram 19.02, men då var gaten redan stängd och de hade bokat om oss till kvällen därpå. Allt sköttes superbra i Portugal, de var förberedda med hotell, taxi & matkuponger till oss. Men inte nog med att vi missade planet, vårt bagage var borta. Vi visste inte var det var, och hade ingen aning om när eller om det skulle dyka upp. Vi båda kände oss fruktansvärt besegrade, vi skulle alltså förlora en hel dag på Madeira tack vare Arlanda och bagaget var borta. Vi köpte med oss en macka och vatten till hotellet, och vi båda var så trötta efter dagen så vi stannade bara inne på hotellet. 
Dagen därpå så var det egentligen bara att göra det bästa av situationen vi kunde. Vi tog en dag att utforska Lissabon. Jag har aldrig varit där innan, och det var en superfin stad, så det är kul att fått sett en del av den. 22.20 var vi äntligen på väg till Madeira. Men även om jag äntligen kom till min drömresemål var jag inte glad, bagaget var fortfarande borta. Vi fick även planera om vad och hur vi skulle göra allt vi ville, eftersom vi missade en hel dag. 
Resor | |
Upp