Onsdag 20 september

Hösten är äntligen här. Älskar övergången mellan sommar och höst. Det är inte för varmt och inte för kallt, perfekt väder för stickade tröjor och tända ljus. 
 
Veckorna efter semestern har gått fort. 5 veckor in nu och jag planerar saker allt eftersom för att ha något att se fram emot. I helgen var det äntlgien dags för min och Ellens Stockholmsweekend. Planerat sen i april då vi bokade teaterbiljetter. Började dagen med en fika på Mr Cake -because why not. Fortsatte sen med lite shopping, sightseeing -med kungen, mat på TGI, en vända till hotellet för att byta om inför teatern och sen var det dags. 2.22 A Ghost Story hette teatern, den var riktigt bra! Inte som jag hade tänkt mig, men det gjorde inte så mycket, mer komedi och drama än skräck. Skådespelarna var fenomenala, Adam Pålsson, Rakel Wärmländer, Johanna Nordström och Johannes Bah Kuhnke. 
På söndagen åt vi en stor och god hotellfrukost innan vi begav oss ut på en utflykt till Ekerö och Kaggeholms slott. Vädret var helt underbart och så vackert därute. När vi kom tillbaka till Stockholm hann vi med lite mer shopping och en fika innan vi åkte hemåt. En riktigt bra helg!
Den här veckan har jag än så länge hunnit med att baka med Helen och bio med Sanni. Ledig idag, tvätt och matlagning står på schemat innan jag går på 4 dagars jobb. Bio igen väntar på söndag, så alltid något att se fram emot. 
Min vardag | |
Upp