Filmrecension 'The Last Airbender'

Orginaltitel: The Last Airbender

Genre: Fantasy, Äventyr
Åldersgräns: 11
Regissör:
M. Night Shyamalan

Utgivningsår: 2010

filmlängd: 1 timme 43 min

Skådespelare: Jackson Rathbone, Dev Patel, Shaun Toub m.fl



Handling:

Luft, vatten, jord, eld; fyra nationer sammanbundna av ödet. Eldnationen startar plötsligt ett brutalt krig mot de andra och ett helt århundrade går utan något hopp finns om att få ett slut på förödelsen. Slutligen ger sig den modige Aang ut i striden, då han inser att han är den ende Avatar vars krafter är så starka att han kan manipulera alla de fyra elementen. Aang slår sig ihop med Katara, som kan manipulera vatten, och hennes bror Sokka, för att försöka återskapa balansen i en krigshärjad värld.

What did I think?

Ehm.. jag såg den här filmen för att Jackson var med i den. Jag tyckte inte att den var så bra tyvärr, jag kunde bara inte få ihop det där med att kunna ''kasta'' eld, vatten, luft och jord. Tyckte filmen var lite konstig men den var inte dålig. Inte bra men inte dålig om ni förstår mig? ;) Skådespelarna var bra, de gjorde sina roller bra. Jag brydde mig nästan bara om Jackson's roll, men alla andra var säkert bra de med!

 

2/5 
Film | |
Upp