Student 2013

Tänka sig att 12 år i skolan har bara svischat förbi! Om man tänker efter så har tiden verkligen gått snabbt. Jag har fortfarande svårt att smälta att jag inte kommer komma tillbaka till skolan och klasskompisarna i höst. Det har varit 3 riktigt härliga år på Mikael Elias Gymnasiet, med många roliga och trevliga personer. Men nu är det dags för nya äventyr!


I fredags så var det dags att ta studenten. Jag gick upp tidigt och fixade mig i ordning, för att sedan ta bussen in till stan för att få håret fixat hos Ellen. Kl 09.00 var det studentfotografering i Strömparken med champangefrukost efteråt. 
Skolavslutningen började 11.00, med många roliga stunder. Vi sjöng, det skämtades, det hölls tal och vi kramades. Utspringet var kl 13.00 och precis just då, så började det att ösregna. Vi möttes av familj, släkt och vänner, och trots att vädret inte var det bästa så blev det ändå ett riktigt lyckat utspring. Vi åkte flak, och jag och Ellen dansade och sjöng i våra regnponchos. Vi såg ärligt talat ut som två gravida spöken, hahaha! 

På kvällen så var det dags för den efterlängtade studentfesten med mina två kusiner Robin och Louise, som också tog studenten på samma dag. Fullt med folk, mycket skratt och massor av bra presenter. Kvällen kunde inte blivit bättre! Slutligen, vid 22.00, så åkte jag och Louise in till stan, och träffade folk och gick till Puls/Hugo. 

03.30 kom jag hem natten till lördagen. Rätt slut var jag hela dagen sen, men jag ångrar ingenting jag gjorde på studentdagen. Det blev en riktig dag att minas.
Min vardag, Resor | |
Upp