Början av nya året

Gott nytt år!!
 
Hoppas att ni hade en rolig nyårsafton! Det hade i alla fall jag, jag och Ellen träffades ute vid Ingelsta för att köpa det vi behövde inför vår trerättersmiddag på kvällen. Sedan åkte vi hem till henne och fikade, med mycket gott att äta. Runt 15.00 så åkte vi hem till mig, fixde varm choklad, klädde om och åkte sen ner till stan för att gå den årliga nyårspromenaden. Det var mysigt men mycket folk som vanligt, vattenfallet var som vanligt en av höjdpunkterna med filmmusik från Titanic och Sagan om Ringen tillsammans med de fina färgerna på fallet. Det enda som jag blev lite besviken på var fyrverkerierna vid slutet av promenaden.
 
På kvällen så lagade vi mat, såg på film och vid tolvslaget försökte vi få upp vår ljuslykta, vilket inte var det lättaste, men efter kvart efter tolvslaget så lyfte den! Vi spelade sen spel och fixade vår marängtårta som blev så otroligt god. Torsdagen spenderade vi i mitt rum med film efter film hela dagen. 
 
I fredags så hade jag praktik och igår vaknade jag upp med en jobbig förkylning -igen-. Men med hjälp av panodil så åkte jag och mor ut till Ingelsta för att kolla rean (ett nytt linne blev köpt!), fika och så avslutade vi med handling, så det blev en riktigt mysig mor/dotter dag :). Idag mår jag redan bättre, så jag hoppas att det inte är någon stor förkylning på G. Eftersom det är soligt ute så tog jag mig en promenad ner till änderna, fullt påklädd men frös ändå, så nu sitter jag med en kopp varm choklad framför mig, och ska bädda ner mig för att läsa någon bok.
 

Min vardag | |
Upp