Lördag 13 augusti

Bästa dagarna har jag haft, verkligen. Jag har ju min lilla minisemester på 5 dagar nu. Det är så välbehövt, senaste veckan har jag varit så fruktansvärt trött på kvällarna att jag nästintill somnat runt 20. Men torsdag-måndag är jag nu ledig och torsdag-lördag har varit perfekta. 

I torsdags vaknade jag redan 6.30 tyvärr, men bara vetskapen om att jag inte behöver gå upp är helt underbart. Men efter att ha legat och vridit på mig i någon halvtimme gav jag faktiskt upp och gick och la mig i soffan istället och såg på The Dark Knight, vilket var en förvånansvärt bra film! :) Gjorde sen ingenting speciellt på förmiddagen, Alice var hemma så vi såg på en skräckfilm och åt lunch tillsammans innan jag skulle bege mig in mot stan. 
 
Träffade Ellen vid ca 14.40, gick och handlade mat och sen hem till henne. På kvällen gick vi och såg Suicide Squad (gillade verkligen den filmen...), och gick efter det en promenad innan hem för filmkväll. Igår (fredag), var det dags för Spadag! Vi gjorde våra egna hårinpackningar, ansiktsmask och fotbad. Blev riktigt bra, förutom att försöka få ur avokadobitar ur håret. Vi fixade naglar och klippte min lugg för att sen slappa till Andra Avenyn och film. 
På kvällen gick vi till Butler's för att äta en riktigt god middag! Gick senan på en spontanbio -Captain Fantastic. Gillade den här filmen starkt också, en riktigt feelgood film, men ändå djup. Natten avslutades med filmer som de filmfantaster vi är (y)
 

Idag kom jag hem vid 11.45 ungefär. Duschade och fixade mig i ordning innan jag, mamma och Alice åkte ner på stan. Det shoppades jeans, tröja, present, inredningssaker och annat. Vi åt god lunch på Broadway och fikade på Coffeehouse. Det blev en riktigt mysig mor/döttrar dag! 
 
Min vardag | |
Upp