Måndag 16 maj

Efter att ha jobbat över en timme i fredagskväll så tog jag äntligen helg vid 20.10. I lördags började jag med en sovmorgon till klockan 9, vilket kanske inte är så länge, men det är skönt att slippa sätta ett alarm och bara få sova hur länge man kan. Utvilad och glad påbörjade dagen med några avsnitt av New Girl, innan jag åkte ner på stan och till Hageby för att handla lite saker till kvällen. Amanda kom vid 19.30, vi gjorde tacos och dukade upp med godsaker -godis, naturgodis, jordgubbar & nutella (!)- till Eurovision. Kvällen blev mer än lyckad och Måns och Petra totalägde som programledare. Ukraina var inte direkt min favorit under kvällen, snarare Frankrike och faktiskt Ryssland. Men kvällen blev ju bra ändå, Sverige kom på en femte plats (y).
 
Söndagen spenderade jag med näsan i min bok -Me Before You. Jag har dragit ut på den här boken väldigt länge, men igår tog jag tag i slutet och det slutade med att tårarna bara rann och jag blev förbannad. Men lika mycket som jag hatar boken älskar jag den, så nu kan jag knappt vänta på filmen som kommer ut i juni. Jag har i alla fall beställt uppföljaren så jag behöver inte riktigt säga hejdå till karaktärerna än :).
 
Förutom jobb har jag ingenting planerat förutom att jag ska försöka hinna/orka baka efter jobbet imorgon (y).
Min vardag | |
Upp