Söndag 20 november

Vilken vecka jag har haft! Åh jag har det så otroligt roligt. Jag mötte upp Theresa vid resecentrum i måndags kväll. Att vi inte har setts sen september 2015, kändes faktiskt inte, allt var precis som det skulle och vi föll snabbt in i vårt vanliga prat blandad med både engelska och svenska. Vi åkte hem och åt middag med familjen och tog det sen lite lugnt resten av kvällen.
 
I tisdags gick vi upp skapligt för att ta bussen upp till Stockholm över dagen. Lite kallt, och lite regnigt gjorde egentligen inte dagen speciellt dålig. Det blev en del shopping för båda två, god fika och god mat på TGI:s. Galet trötta åkte vi hem på kvällen för att slappa med Harry Potter.
Vi tog sovmorgon i onsdagsmorse och påbörjade inte dagen förrän runt 10-tiden. En lugn morgon först och sen tog vi med oss skridskorna och åkte till Himmelstalund. Trötta och kalla, och ont i fötterna kom vi hem på eftermiddagen och åt lite lunch innan vi åter igen slappade ett par timmar tills det var dags att åka ner till stan. Det blev lite fönstershopping innan vi mötte upp Ellen vid Tacobar. Strax innan 21 slog vi oss ner på guldplatserna i biosalongen för att äntligen -verkligen äntligen se Fantastic Beasts and Where to Find Them. Jag tycker nog ändå att en ny Harry Potter era har börjat. Jag älskade filmen från början till slut, så det blev en perfekt avslutning av onsdagen.
I torsdags och i fredags blev det mer shopping för Theresa. Vi åkte ut till Ingelsta, in till stan, fikade och lunchade på våra favoritställen. Vi sa vårt första hejdå i fredagskväll när Theresa skulle till en annan kompis över helgen eftersom jag skulle jobba. Men eftersom vi skulle träffas idag (söndag) för en sista fika och ett sista hejdå så var det inte så jobbigt att säga hejdå i fredags. 
 
 

Min helg annars har varit riktigt bra den med! Igår jobbade jag mellan 8-16.30, dagen gick förvånansvärt fort och till sist var det dags att gå hem. Ellen kom och hämtade mig, vi åkte hem till hennes pappa en sväng innan vi tog bussen in till stan, handlade lite mat och sen hem till mig för skräckfilmskväll. Lights Out. Och lights out is was. Väldigt hoppig och skrikig film -från vårt håll, men så bra! 
Idag har vi haft lite av en slappdag med Spa och film. Avslutade dagen med en sista fika som sagt med Theresa. Lite halvjobbigt var det att säga hejdå, men vi haft det så bra den här veckan :)
Min vardag | |
Upp