Måndag 12 juni

Jag känner att jag inte riktigt hinner med hur snabbt tiden har gått det här året än så länge. Förstår inte riktigt var tiden tagit vägen, det mesta jag gjort är väl att jobbat. Nu är vi i alla fall i juni och det känns bra -om bara värmen kunde återvända. Men det är ju svensk sommar så man är väl inte så förvånad. 
 
De senaste veckorna har jag mestadels jobbat, träffat kompisar och en och en annan resa till Stockholm. Jag och Ellen åkte till Mall of Scandinavia förra helgen. Blev en del shoppande för min del även denna gång, men fortfarande inget jag ångrar. Vi gick (snarare sprang, för vi höll på att missa tiden) till Imax för att se nya Piratesfilmen. Helt klart riktigt bra! Älskar alla små roadtrips man tar ibland, förutom att vi alltid på något sätt åker fel i Stockholm, men börjar vänja mig. Igår efter jobbet så åkte vi även till Smultronstället i regnet. Har inte varit där sen sista veckan på gymnasiet, så det var kul att försöka sig på en av glassarna igen. Ingen av oss åt upp, men riktigt goda!
 
Idag var min fruktade dag här. Imorse åkte jag och mamma in till Smile tandläkare för att göra min första (mindre) operation av en visdomstand. Livrädd som jag är när jag ska till tandläkaren gjorde inte saken bättre, jag fick lugnande som jag inte tyckte hjälpte, men har seriöst den bästa tandläkaren man kan tänka sig. Dock var hela ögonblicket av borttagningen av tanden förjävlig, riktigt obehaglig och otäck, även fast jag var så bedövad att jag inte kände någonting. Men första tanden är borta och det gick väl bra med tanke på hur rädd jag var. I höst blir det den större operationen.
 
Förutom vad jag har gjort, så har Alice gått på bal och det är studentvecka nu. Att min syster ska ta studenten ska bli så roligt. Är så oerhört stolt över dig! ♥ 
Så på fredag är det äntligen dags för studentfirande med hela släkten och det ska bli himla kul!

Min vardag | |
Upp