Tisdag 1 maj

1e maj! Som vanligt känns det dock som att det är mars istället, värmen är fortfarande inte här, jag hoppas att den snart kommer.
 
Förra veckan var en riktigt bra vecka! Jag var ledig måndag och tisdag. Jag och mamma passade då på att åka upp till Stockholm på måndagen över dagen. Så himla mysigt, känns som att vi nyligen var där, men vad gör det med ännu en resa? Vi började med ett besök på Mr. Cake (självklart), jag tog en Key Lime Pie och mamma en Croissant. Jag kommer fortsätta besöka cafét tills jag testat allt de gjort. Vi shoppade en del den dagen, jag köpte bland annat 2 vaser, 4 glas, 1 par byxor och 4 kuddfodral och mamma fick med sig lite kläder hem. En helt perfekt dag. 
 
I tisdags så kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde, förutom att jag och mamma gick på medlemskvällen på bion. Den här gången visade dem filmen The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society, jag hade inga höga förhoppningar, men filmen var riktigt bra! Så bra att jag faktiskt beställde boken när jag kom hem på kvällen, så det ser jag fram emot att läsa! Något annat jag klickade hem i tisdagskväll var en 80cm rund spegel från Royal Design (så himla snygg!).
 
Jag har jobbat onsdag-fredag. I torsdags efter jobbet så träffade jag Louise och vi åkte till lägenheten eftersom första hemleveransen av möblerna skulle komma. På eftermiddagen åkte jag och mamma och pappa till Mediamarkt och jag köpte mig en dammsugare, en tv och en bluray spelare. I helgen var jag ledig vilket var väldigt skönt. Lördgen kunde inte bli bättre, först sovmorgon och lite serietittande innan Louise kom och hämtade mig för att åka tillbaka till lägenheten för att få ihop mina köksstolar och påbörjade nattduksbordet. Runt 17.30 åkte vi in till stan och åt på Pinchos innan det äntligen -äntligen- var dags att se Avengers: Infinity War. Jag älskade den filmen, sjukt bra och kan absolut tänka mig se den fler gånger. 
 
I söndags var det en slappdag förutom att hämta tv:n och få in den in lägenheten. Sen hade jag och Alice lite filmtittande på kvällen.
 
Igår (valborg), så jobbade jag först mellan 6-12. Sen träffade jag mamma och vi lunchade tillsammans innan jag åkte åter igen till lägenheten för att fixa lite, Ellen kom förbi en snabbis och vi fick i ordning på nattduksbordet. På kvällen gick jag och Ellen till Folkparken till brasan, men var galet kallt och regnade väldigt mycket så där blev det ett snabbt besök bara. Idag har jag och mamma och pappa jobbat rätt mycket i lägenheten, fick ihop en hylla, köksbord och soffbord, och nu är även gardiner på plats, så det börjar äntligen kännas mer och mer som mitt.
 
Imorgon fyller bästa mamma år ❣
Min vardag | |
Upp